19.03.2010

Sterk Mamma på Norske Talenter i kveld.

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=589585
I kveld har jeg tenkt å blant annet se på Norske Talenter.Har nettopp lest om denne tøffe dama på vgnett.
En ting er at hun har tatt av hele 66 kg for å tørre delta, men det største er at hun har overvunnet redselen og klart å stå på scenen.  og gjort noe for helsen sin.Noen vil sikkert spørre seg om det er så viktig hva man veier.Men jeg forstår jo at når du må ned hele 66 kg så handler det ikke bare om talentet.Det handler om Livet hennes ,og ikke minst livet sammen med barna. Godt gjort Trude!!
Blir spennende å høre om talentet er like stort som motet hennes.Styrke har hun da når hun har klart å kjempe bort 66 kg. Uansett så har dama vunnet et stor seier allerede:)
Som hun sier så er overvekt et stort problem for mange.Mange blir dømt nord og ned av andre fordi de veier for mye.Ok en del kan kanskje takke seg selv.Jeg kan takke meg selv nå for at jeg har noen kilo ekstra. Men det ikke alle tenker på er at overspising er en like tøff spiseforstyrrelse som Anorexia.
Når noen er syltynne og sliter med å spise så er det ofte mye sympati fordi de kanskje har anorexia nervosa.Men det er jævlig for dem som sliter med overspising og overvekt også.
Og for å ha sagt det så har jeg selv opplevd Anorexia Nervosa som ung jente.Veide 29 kg da jeg ble innlagt som 16 åring.Så jeg vet hvor beinhardt det er.
Hurra for alle som kommer seg ut av en spiseforstyrrelse.Blir spennende å se hvordan det går med Trude i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.