06.03.2010

Side 2, Menneskeverd og innlegg som gir småvondt i magen.

Mitt innlegg -hvorfor er downs grunnlag for abort, har skapt litt større reaksjon enn jeg forventet.
Jeg laget innlegget etter å i lengre tid ha lest og hørt om økningen av abort etter påvist downs.Et par sykepleierstudenter som var innom jobben min i fjor skrev om temaet i sin hovedoppgave.De hadde snakket med  kvinner som hadde blitt møtt av legen med ordene-fjern dette barnet. lag et nytt. Både de og jeg tenkte at så enkelt/brutalt burde det ikke sies.Det må da være opp til det enkelte par å ta det valget.
Jeg har før skrevet innlegg om en liten jente som gjord en stor endring i mitt hjertet. Hun hadde downs.
Jeg personlig klarer ikke å se Downs som abortgrunn, men respekterer andres valg. Har vært usikker på hva jeg har satt igang etter å ha avvist et par kommentarer som var helt "Hitler". Noen av kommentarene som jeg har publisert ser jeg kan være sårende for de som har downs og de som har barn med downs.Men jeg må nesten la alle meninger komme frem.Men skal være flinkere til å fjerne det som er direkte krenkende.
Og til dere som vet hva dere snakker om, fordi dere har noen med downs rundt dere, kom med deres meninger.Det er dere som vet mest om dette.Det er dere som kan gi realistisk informasjon.
Jeg var innom en Facebookside i går etter anbefaling i en kommentar.Ta en titt dere også og les også denne flotte fødselshistorien .
Til dere som spør om jeg mener- gud har en mening med alt. Nei så pokker om jeg gjør.Mitt innlegg har ingenting med VårHerre å gjøre.Verden er ikke  A4 , så hvorfor forvente at barna våre skal være det?
Jeg ser dette med å vurdere når man vet med sikkerhet at barnet man venter kan ha store misdannelser og kommer til å leve en kort og smertefullt liv.Og for å ha sagt det -Jeg er for selvbestemt Abort. I aller høyeste grad.Men det er ikke det jeg skriver om.
Mange med Downs lever et fantastisk godt liv. Og jo de bidrar absolutt i samfunnet!!
Side 2 har hatt innlegget mitt fremme en god stund nå så noen der ute må da mene at innlegget mitt er av interesse. Liv Skjeggestad i Mennskeverd vil også lage et innlegg på deres blogg om "debatten" her inne.
Kjenner at innlegget gir både småvondt i magen fordi jeg er redd for å krenke noen, men samtidig er det spennende å høre om noen kan gi et godt svar.Jeg blir varm om hjertet når jeg får svar fra de som har downs barn.Det lyser kjærlighet lang vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.