25.03.2010

Intervju med en HjemmeMamma


Navn: Trine Lise

Alder: 23 blir 24 til sommeren
Bosted: Vestfold
Barn: Kristian 1 år, og en liten i magen som ventes i September/Oktober





Hvor lenge har du vært mamma?
Jeg har vært mamma i litt over 1 år, eller jeg føler jo at jeg har vært mamma siden jeg fikk vite at jeg var gravid i Mai 08.
Hvordan synes du det har vært?
Jeg elsker mammarollen, jeg har i tillegg valgt å være hjemmemamma. Det eren fulltidsjobb i seg selv, men jeg vil gjerne være der for barna mine mens de er små. Tiden flyr så fort, og vips så er de voksne og klarer seg selv. Jeg er utrolig takknemmelig for at jeg får lov til å gå hjemme med dem. Det er det beste valget jeg har tatt noen gang.
Spesielle utfordringer/fordeler?
Fordelen med å være hjemmemamma er jo at man får med seg absolutt alt som skjer med barna sine. Man føler seg kanskje litt isolert når det er 20 minus i 14 dager i strekk eller skikkelig møkkavær ute, men jeg savner virkelig ikke å vre i jobb utenfor hjemmet. Blir spennende å se hvordan det blir med 2 barn :)
Noe man bør tenke på når man blir mamma?
Man bør tenke på valgene man gjør. Om man var et party menneske før, så er det på tide å kutte ned evt kutte ut festingen. Synes ikke barn og alkohol hører sammen.
Man bør tenke på holdningene sine og hvordan man vil være som mamma. Hvilke grenser man mener er passende, og hvordan man vil oppdra barna sine.
Hva driver du med til daglig uten om å være mamma?
Jeg scrapper, lager kort, baker og koser meg i huset.
Hva synes du om blogging?
Jeg liker å blogge selv: Trines Blogg
Hva synes du om mamma4 bloggen?
Jeg synes den er utrolig bra skrevet, og jeg synes det er flott at alenemødre har en blogg de kan kjenne seg igjen i.
Ønsker for fremtiden?
At folk tar vare på hverandre og ikke dømmer foreldre før de blir kjent med dem og barna og deres historie.
Hva vil du si til samfunnet?
Jeg vil gjerne at samfunnet skal gjøre det mulig for at flere mammaer skal få være hjemme sammen med barna sine. Og ikke kutte i de små tingene vi kan få fra staten. Det er positivt for barna å kunne få ha foreldrene sine hjemme så mye som mulig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.