24.03.2010

Jordmoren holdt moralpreken for fødende kvinne.Mister autorisasjon!!

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=584381

Jordmoren nektet den fødende kvinnne å banne, brukte tid på irettesettelse og fortalte at kvinnnen fortjente å ha en hard fødselfordi hun bannet.
Nå har hun mistet autorisasjonen. Det skulle bare mangle.
Å dømme en fødende med sterke smerter fordi hun banner er jo helt meningsløst.Hvem kan vel ikke miste kontrollen i en sådann stund.
Trist at slike får jobbe som jordmor overhodet.Men nå er det altså slutt på det for hennes del.Jeg sitter her og tenker på hva det er som gjør at noen behandler sine medmennesker på en slik måte.Noe må ha skjedd med dette mennesket et sted på veien.
Egentlig burde jeg sikkert ikke uttale meg da jeg jobber med gravide selv.Men jeg mener gravide og fødende fortjener respekt og støtte.De gjør den viktigste jobben i verden, de bærer på fremtiden vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.