22.07.2011

Våknet av Jordskjelv



Jordskjelv, det er slik man hører om på tv og aldri kommer til å oppleve.Det har jeg tenkt.
Noen ganger har jeg lurt på hvordan det føles når jorden faktisk "rister" under deg.

Men altså, her på trauste Hedmarken våkner jeg kl 03.00 natt til torsdag av en merkelig brummelyd og en lyd som gjorde at jeg trodde noe hadde eksplodert like i nærheten av oss.Ja for det rista liksom i huset, en slags vibrasjon.
Styrtet ut på stua og der hang taklampa og klirre.Mannen kom sigende etter, noe som sjelden skjer da han sover som en stein.-var vel noen som kjørte forbi kom det fra ham med en trøtt stemnme.-Ja da vet søren ikke jeg hvor stor den bilden var svarte jeg.-var det et fly kanskje?


Brummelyden forsvant lengre og lengre vekk.Da vi la oss sier mannen at -kanskje det var jordskjelv.
Nei tenkte jeg,det kunne da ikke være det, eller? Men da vi sto opp kunne man lese om Jordskjelv i Hedmark. Jøss!!

Det var ikke bare jeg som hadde våknet.En nabo trodde det kom en alvorlig stor trailer , og syntes den ble mistenkelig nærgående til slutt:) ,imens kona sov søtt uten å merke noe.
Merkelig at ikke alle merket noe egentlig. For vibrasjonen kjentes utrolig godt hos oss.

Var glad ungene ikke våknet jeg.Tror nok et par av husets unger hadde blitt litt redde,imens de to andre sannsynligvis hadde funnet det interresant :)

Ja jeg har ikke opplevd dette før og syntes faktisk det var litt ekkelt.Skal ha skjedd her før også.Da merket ikke jeg noe.Skal innrømme jeg tenkte litt på det da vi la oss i går kveld.Litt rar opplevelse synes jeg.

Flere som merket noe? eller har opplevd lignende her i Norge?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.