03.02.2010

"Hvordan klarer du alt?" Det gjør jeg ikke!!

Hvordan klarer du alt har flere spurt meg om i det siste."Eh..har du sett vaskerommet mitt?" svarte jeg den ene.
Bare for å ha sagt det så er jeg ikke noe orakel på hvordan være mamma eller hvordan klare alt.
Men jeg liker å skrive i Bloggene mine, jeg stortrives med jobben og med Røde Kors. Jeg er meg selv og og meg selv er en litt overaktiv og småvimsete 4 barns mamma:)
Jeg er aktiv i Røde Kors Hjelpekorps.Men det betyr ikke at jeg gir alt dit.Der er jeg når jeg har tid til det( og litt til når det trengs;) I dag stakk jeg bare innok korpsmøte for å hilse på, melde meg på et kurs , levere fra meg noen papirer til en av de andre i Valgkomiteen, og deretter sette nesa hjem til min febersyke 5 åring.
Skulle gjerne fått meg meg øvelsen i dag, men liten gutt med feber er viktigere.
Jeg jobber  100% men har en fantastisk jobb jeg stortrives med. Derfor er jeg ikke så sliten og lei at jeg ikke orker mer utenom.Har prøvd jobber der jeg var utslitt etter en dag på jobb.Ikke bra i det hele tatt.
Jeg er nok heldig som har en jobb hvor jeg kan bruke mine kreative sider,og det jeg føler jeg kan noe om.
Jeg møter mange flotte mennesker hver eneste dag.
Ser jo enkelte uker at jeg burde vært mer huslig og ryddet, vasket og ordnet.For jeg klarer ikke alt.Men er det egentlig meningen at en person skal klare alt? Det kan sikkert se ut som jeg er i 100 hele tiden for de som er på min Facebookside.Men når man er 4 barns mamma så skjer det noe stort sett hele dagen, og gjerne om natta også.Og jeg skriver jo om det meste så da er det ikke rart det ser aktivt ut:) Hvis du spør de jeg lever sammen med så synes de nok jeg er litt for glad i min pc.
Men sannheten er at denne skriveglade og vimste dama er helt utslitt noen ganger, ligger lat på sofae og ikke gidder.Noen uker er jeg en dyktig husmor og andre uker har huset sett bedre tider. Jeg kan bli sint som en furie og skrike og rope, jada.Ingen perfekt mamma heller.Helt normal tror jeg. Kanskje bare litt ekstra ærlig på det?
Er det noen som klarer ALT? Ikke jeg!!! Men nå skal jeg ta med av en liten febersyk gutt og en bittelitt større jente med hodepine. Ha en fin kveld:)

1 kommentar:

  1. He he, jeg kjenner meg igjen! Føler nesten at man blir mer effektiv jo mer man har å gjøre. Husker før vi fikk barn - å, så slitne vi var! Måtte slappe av etter jobb. Et ork å stå opp halv åtte om morran.
    Mens nå? Nå er det kjøring, baking, handling, mekling, synging og trøsting. Det går i ett, men det går greit!

    SvarSlett

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.