14.02.2010

"Hva med de barna der det ikke er noen familie?" her mente Fau lederen barna som bor med en forelder

Hva tenker dere hvis noe påstår at der det er kun en forelder så er det ikke en familie?
Jeg ser ikke helt hvorfor det ikke skulle være familie om det er kun en forelder i huset.
Fau lederen som sa dette i et skolemøte ble konfrontert av meg, og jeg spurte-hva mener du?
Han svarte-ja men du vet vel at det er mange aleneforsørgere og da er det jo ikke en familie.
Jeg var ikke lenger alenemamma på dette tisdpunkt men hadde vært for bare noen få år siden.
Nå i dag snakkes det om alle typer familier både i barnehage og på skolene.Og jeg har aldri hørt noen har sagt dette som han gjorde.Det var nok flere en meg som reagerte.Men en mor kom bort til meg og beklaget seg på vegne av ham fordi hun mente jeg ble såret.Hun sier etterpå at-ja du er jo alenemor til barna dine du, for samboeren din er jo ikke faren.Hva som gjorde meg mest irritert vet jeg ikke:)Men i dag ler jeg av det hele.
En kommentar fra en Anonym alenemamma, på singel men ikke alene gjorde at jeg valgte å skrive dette.
Hun har også følt på kroppen at noen mener de ikke er en familie fordi hun er alene med sine to barn.
Hva om jeg sier at det ikke er en familie der far aldri er tilstede pga karriere?
Vel vi har sikkert ulike syn på dette med familie.Hva mener dere? Jeg mener det er ikke hvor mange biologiske foreldre som bor i heimen som avgjør om det er en familie eller ei.

1 kommentar:

  1. Det er helt hårreisende å si noe sånt! Høyt! Og som leder for fau. Håper dere sparket vedkommende fra jobben..

    SvarSlett

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.