22.03.2010

Husker du å nyte svangerskapet?

Å gå gravid kan oppleves på ulike måter.For noen er det en lang lykkerus og for andre er det måned etter måned med kvalme, svimmelhet og smerter i rygg/bekken.
Hvordan hadde/har du det?
De 9 mnd går fort.Plutselig ser man tilbake og tenker ,hvorfor kunne jeg ikke slappe litt av og nyte.Nyte istedenfor å mase om hvor lang tiden ble og hvor tungt og kjedelig det var.
Min høyeste forståelse til de som sliter med sykdom og smerter i svagerskapet.For all del.Men mange , meg selv inkludert, kan ha det så travelt med å bli ferdig/komme til fødsel at man glemer å kose seg.
Mammanett.no har skrevet 20 gode grunner for å nyte svangerskapet.Smart.
Ta en titt og se om du er enig eller uenig.De har også laget en spørreundersøkelse. Klager gravide for mye?
Er det noen forskjell på de som er alene i svangerskapet og de som er i forhold?
Jeg tenker at om man sliter med kjærlighetssorg eller ensomhetsfølelse fordi man er alene så kan mye av kosen bli borte. Også hvis det blir mye snakk og press om samvær under svangerskapet, usikkerhet om far stiller opp osv, kan det bli tungt. Men ellers så tror jeg at vi reagerer ganske likt.Hav tenker dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.