02.06.2011

Unge gravide lures til å selge sine barn

Flere steder i verden kan man finne "babyfabrikker" hvor nyfødte barn selges.
Mange av de gravide er unge jenter som lures til stedet for å deretter bli tvunget til å selge babyen.
Politiet i delstaten Abia i det sørøstre Nigeria stormet The Cross Foundation hospital tidligere denne uken og frigjorde 32 gravide jenter.Mange av jentene var mellom 15-17 år.

Jentene er desperate, fortvilet og hjelpesløse.Og de vet de kan bli utstøtt fra samfunnet.
Trist og hjerterått at noen utnytter disse situasjonene.Hadde de enda visst med sikkerhet at barnet kom til en familie hvor det var sterkt ønsket.Men skal vi tro opplysningene i Aftenposten så blir de solgt til personer som bruker dem i rituelle handlinger eller andre formål.

Dette er jo ingen enestående nyhet og jeg har skrevet om det tidligere på bloggen.Men hver eneste gang jeg hører om skjer det noe i hjertet.Jeg synes synd på de stakkars jentene som blir lurt og utnyttet i en svært sårbar situasjon.Og jeg gremmes over mennesker som kan selge barn som et skarve kjøttstykke.
Men jeg blir lettet over at 32 gravide og 4 barn nå er reddet.
Håper bare de får et godt tilbud og blir ivaretatt alle sammen.Hva er de reddet til tenker jeg??
Det hjelper ikke om de "reddes" hvis ingen ivaretar dem etterpå.


Politiet sier de arresterte eieren som nå er under etterforskning for å selge babyer til personer som bruker dem til rituelle handlinger eller andre formål.En del blir adoptert bort illegalt.
les mer HER.
Ifølge UNICEF blir minst 10 barn solgt hver dag i Nigeria.

Verden er et brutalt sted.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.