06.02.2010

Mamma4`s Helg sålang

Tja, hvor starter vi. Helgen skulle være en Rolig helg sa jeg på Fredag. Men at jeg skulle føle meg i sååå Rooolig form det var ikke helt etter planen. Fredags ettermiddag smøg jeg inn i treningstøy og var på vei til Espern for en time med Body Pump.Skulle bare levere frk 11 på Svømmehallen først.Men ..så kommer det som lyn fra klar/uklar (valgfritt) himmel..mor føler seg sååå sliten og magen snur seg.Auda, avvente styrketrening litt kanskje.Gjorde så, meldte til min flotte treningsvenn og Røde Kors Kollega -kroppen min streiker.
Kom meg på butikken, handlet inn det jeg orket. Hadde egentlig lyst til å legge meg oppi handlekurven for å sove.
Hjemme fikk jeg samlet meg litt og laget middag.Etter maten var sofaen min gode venn den kvelden.
I natt ble det dårlig med søvn.Kroppen min ville kvitte seg med alt som het vann tror jeg. Lite kos å svette som en bankraner på rømmen.Men da mor endelig sovna var hun halvdau til kl.10.00 i dag.
Følte meg noenlunde grei. Inviterte venner på kaffe, laget frokost( eller kanskje det kalles lunsj kl.11.00), rydda litt i heimen og sank førnøyd ned i sofaen med en kaffekopp da våre venner kom på besøk.
Og i den sofaen kunne jeg gjerne blitt helt til nå.
Men måtte jo ha mer mat og godis kan du skjønne. Ut på tur og aldri sur igjen ( bare trøtt).
Så ble det matlaging , servering og godteri og et program de kaller grand prix.
Hadde avtalt å spille et nytt spill med frk 11 i ettermiddag. " skrik mysteriet".Men mor var da så surrete i hodet at frk 11 måtte finne ut av de fleste regler selv stakkar.
Nå har  frk 11 og hr 5 havnet i seng for en god stund siden (skulle bare mangle kl.23.18), frk 16 er på fjortisparty borti gata, hr 17 tar livet med knusende ro og jeg har havnet HER igjen og synes litt synd på meg selv og kjenner at det hjelper.Trua utgjør mye den.Nå skal jeg snike meg inn i kjøkkenskapet etter resten av smågodtet og krype oppi sofaen en stund.
God natta. Vi satser på en feberfri søndag:)

2 kommentarer:

  1. ah, det høres ut som en tross alt veldig hyggelig kveld. Hvis det der er rolig helg, gleder jeg meg til å se hvordan en hektisk helg er som mamma :)

    SvarSlett
  2. hehe:) ikke alltid det blir som planlagt gitt.
    Men i dag er formen bra.Sola skinner og må vel ta en tur ut.HA EN FIN DAG.

    SvarSlett

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.