02.01.2010

2010 er her :)




Fotograf Line Emilie Gjørtz










Da er vi inne i et nytt år med nye dager og muligheter. Måtte alle få muligheten til å fylle dagene med trygghet, kjærlighet og frihet.
Noen av oss har ALT, vi må bare lære å SE det. Andre trenger at VI SER dem og gir en hjelpende hånd.
Jobben min i Amathea, Røde Kors og samarebeid med Frelsesarmeen har gitt meg en viktig lærdom. VI MÅ BRY OSS OM, IKKE BARE MED.
Hva hjelper det om du som nabo snakker om foreldrene som ikke ivaretar ungene sine, lar dem gå tynnkledde i kulda, overser dem og kanskje drikker seg fra sans og samling nåre ungen er der, hva hjelper det om du kun snakker og ikke gjør noe med det? Da er DU faktisk medskyldig i at ungen har det vondt.
Hva hjelper det om du som medelev/kollega ser på at noen ikke har venner, er ensomme og alltid alene om du ikke gjør noe med det.Et hei, et varmt håndtrykk, et ekte smil..det gjør underverker.
Mange av oss har saker og ting i overflod. Tenk etter om noe av det kan gis til f.eks frelsesarmeen  istedenfor at du kaster brukbare klær/leker, annet utstyr.
Mange av oss må lære å dale litt ned og tenker på det vi har. Mange av oss tar de daglige ting som en selvfølge.At vi har et trygt og varmt hjem, at vi har skole/jobb å gå til, at vi har mat, klær og gode venner. Jeg er en av dem som må lære å sette mer pris på det jeg har.Og det til tross for at jeg har levd under vold, mangel på mat, og utrygghet i tidlig voksen alder. Jeg har innsett hva jeg har nå. Jeg er heldig.
Måtte bare mange flere bli det i løpet av 2010.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.