17.11.2009

"Ikke bare mamma" på God Morgen Norge i morgen kl.08.40

Følge med på God Morgen Norge i morgen kl.08.40.
Da vil dere få møte Line Konstali, Kine Bugge og Kåre Wiloch.
Line har som jeg har skrevet om før forfattet boken Ikke bare mamma.Der tar hun opp spørsmål rundt det å være ung mamma og hvordan de blir møtt i samfunnet. Hva er en ung mamma?under 20, under 25?
Line mener mange unge gravide oppleve abortpress. Det er forventet at man skal ha hus, bil,båt , fast jobb og bikkje først. Men hva når graviditet er et faktum, er det da slik at det er "bare" å ta en abort? Det er ikke alltid at aborten er selvbestemt mener Line.
Hun har nok rett i at mange kanskje velger abort pga økonomi, studier eller forventninger fra miljøet rundt. En del blir presset til abort fra kjæresten. Og man kan jo spørre seg hvor selvbestemt aborten er når jenta føler hun må pga manglende økonomi og støtte fra de nærmeste. En jente sa til meg" de sier de støtter meg uansett, men de sier også at om jeg fullfører så vil det ikke gå bra, imens jeg på min side kan ikke se annet en at det skulle gått helt fint", en mor sa til meg da hennes 15 åring var gravid " det kunne vært værre, hun kunne vært alvorlig syk".
Kine Bugge ble mamma som 19 åring.Hun skal fortelle sin historie i morgen.Hun er også med i boken og pryder bokens framside og bakside.
Hva Kåre kommer med blir jo spennende å høre:)
Jeg er stolt av Line som tør å stå på for sine meninger og erfaringer. Hun har allerede gjort mye for mange av disse unge mammaene. Det var uten tvil jeg svarte ja til å bidra i boken hennes om det å være aleneforsøger.
Bra jobba Line<3

Line og hennes to barn.

1 kommentar:

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.