19.09.2011

Mamma4`s FrokostDonut

Da har jeg fått til en oppskrift på frokostdonutsene jeg laget på søndag.
Har erstattet fløten med helmelk,og hvetemelet med finmalt speltmel.

FrokostDonuts:
150 g Speltmel
80 g 4 korn blanding
60 g solsikkekjerner
40 g linfrø
1 ts salt
2 ts bakepulver
2,5 dl Helmelk

Hell ca 2 ss røre i hver hver ring på donutformen, eller bruk eventuelt muffinsformer.
Donutformen bestilles fra www.cacas.no

Stekes på 200 grader i ca 20min

Og slike ble mine i dag :

God Frokost :)

1 kommentar:

  1. De så veldig fine ut :) Sånne vil jeg også lage. Man kan jo sikkert variere oppskriften også - gøy med former.

    Takk for oppskrift

    SvarSlett

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.