18.09.2011

Hjertet fylt av dans


Mange år er gått siden jeg var aktiv innen dans og gikk dans og ballett linjen.
De beste årene var allikevel årene som småjente , da jeg og venner arrangerte dansekurs for de minste.
Dansegleden var så stor, den ga oss energi og selvtillit.De ga samhold og noe å gå til.

Gud så gøy det var å koreografere og ha oppvisning på skolearrangement og bygdakvelder.

Klart det var gøy med et år på dans og ballett linjen også,men jeg var preget av at årevis med spiseforstyrrelse hadde ødelagt kroppen min,og vekta spurtet oppover til altfor store høyder.
De slankeste ble prioritert fra lærerens side og selvtilliten sank i gulvet.

Senere som voksen var jeg en periode ansatt som danseinstruktør ved kommunens kulturskole.
Men en alenemortilværelse med 3 barn og student var travel.

Nå som godt voksen er dansen like sterkt tilstede i mitt hjerte, jeg sitte i sofaen og hopper og rykker når jeg ser på mennesker som danser på tv, jeg elsker musikk med masse rytme, og kan nesten ikke ha på slik musikk i bilen for det blir litt farlig da jeg ser for meg dans og tror nesten jeg kan danse der jeg sitter.

Jeg elsker å være med på treningsformer som inneholder dans.Da lever jeg 100% og gir blaffen i om jeg er en av få godt voksne iblandt unge flotte jenter.Der er vi alle like bra og hjertet fylles av en livsglede jeg knapt finner noe annet sted.

Jeg blir trist av at Hamar mistet Isma som var en gutt med et stort dansehjerte. Måtte hans venner finne glede i gode minner og fortsette med sin dans og sang slik de har gjort tidligere.Ikke minst Mo <3 måtte han ta ibruk sin positive og livsglade innstilling til alt rundt seg og fortsette med sin store drøm.
Ingenting gleder meg mer enn å se unge mennesker som går for sin drømmer.

Jeg kan ikke satse på et liv som danser mer da jeg er en voksen dame,men jeg trenger ikke slutte danse for det.Det er det som er så flott med dans, det er bare å danse og nyte til man ikke orker mer.Dans er for alle uansett alder.
Mitt hjerte har masse dans i seg og vil alltid ha det håper jeg.Den dagen jeg ikke bryr meg om dans og rytmer mer, ja da er jeg ugått på dato :) Da kan noen slå av strømmen.

Hva om noen laget en dansegruppe hvor man ikke tok hensyn til alder? en dansegruppe som kom sammen for å dele gleden og iveren man kan finne i musikkens rytmer og dele og vise dette til  andre igjen.
Unge og gamle vil alltid ha masse å lære hverandre.
Mitt hjertet er for alltid fylt av Dans <3

1 kommentar:

  1. Fint innlegg! Jeg kan si at jeg også har en stor glede av dans, men hos meg har selve musikken vært det største. Ha en god natt!

    SvarSlett

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.