30.11.2009

Desember
















I morgen er det 1.desember.
Helt utrolig hvor tiden løper avsted.Men dette året kjenner jeg en fred og ro som jeg har ventet på og lengtet etter. Mamman i huset har endlig lært å si Nei.
 Dvs si nei til det som trekker energi ut og ikke gir noe tilbake.Nå fokuserer jeg mest på min daglige jobb og familien. I tillegg er jeg aktivt medlem i Røde Kors Hjelpekorps, men har sagt ærlig ifra om hva jeg orker og ikke orker med. Mye av grunnen til at jeg trives bedre nå er også at jeg har latt min store skrivekløe fått mer utløp.Som ungdom skrev jeg masse dikt og noveller på pikerommet. Så kom mange år hvor denne "evnen" ble satt bak lås og slå.
I dag skriver jeg her på bloggen, http://www.mammanett.no/, og på http://www.kreativmamma.no/ og spekulerer i en bok. Så får vi se da om jeg ikke kan lure meg inn på flere skrivearenaer etterhvert.
Det føles godt å ivareta sine kreative evner. Når jeg gjør det blir jeg en bedre mamma, kone og venn.Jeg er mer tilfreds. En annen faktor er jobben min som jeg trives så godt med.Den gir ikke den store avkastning i lønning, men gir meg masse bekjentskaper og lærdom. Jeg er ydmyk overfor alle de flotte jenter/par som deler sine erfaringer og tanke rmed meg.
Nå sitter jeg her min stue og nyter adventsstjerner og røde julegardiner.En varm atmosfære som rammer inn heimen i julestemning. Ute er det kommet snø. Endelig kan ungene ake og kose seg.Håper bare den får vare en stund nå. Nå bare gleder jeg meg til å nyte førjulstiden og julen med min familie.

1 kommentar:

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.