09.11.2009

Forlatt av kjæresten som gravid

Å bli forlatt av en kjæreste man er glad i er både vondt og sårt.Ekstra vondt kan det bli  om du i tillegg er gravid når det skjer.
Hva nå, du hadde sett for deg et liv sammen med denne mannen og deres felles barn.Kanskje hadde du en anelse av at dette kunne skje, eller kom det som et sjokk?
Uansett så ønsker jeg å formidle at :ja jeg vet det er sinnsykt sårt og vondt her og nå, men glem ikke å glede deg over svangerskapet ditt.
Du har mistet kjæresten din, men ikke mist gleden over barnet og troen på deg selv.Livet går fremover uansett hvordan du snur og vender på det. Kom deg i kontakt med andre som er i lignende situasjon. Få noen å dele tankene og erfaringene med. Ikke sett deg til alene og synk nedover nå.Kom deg opp!!
Skriv ned hva du føler og del det med andre på Mammanett eller kreativMamma .
Jeg mener ikke å høre kald ut altså, jeg ønsker av hele mitt hjertet å støtte dere.Send gjerne inn deres tanker til meg på bloggen her. Jeg har selv erfart å bli alene gravid. Var da 7 mnd gravid og hadde to små barn fra før. Så sto jeg der med stor mage, to småbarn og en stor kjærlighetssorg og skuffelse.Trodde nok jeg aldri skulle komme over det.Men det gjorde jeg. Skulle bare ønske noen hadde tatt tak i meg der og da og vist meg hvor jeg kunne møtt andre jenter i samme situasjon.Skulle ønske jeg der og da hadde hatt noen rundt meg som forsto fordi de hadde opplevd det samme eller lignende.
I dag har jeg det storartet. Fire flotte barn og en snill ektemann. Hvis jeg kan bidra for å gjøre hverdagen deres litt bedre her og nå så gjør jeg gjerne det.Klemmer til dere<3

3 kommentarer:

  1. Fint skrevet,Bente :)Og jeg er helt enig i at ting kan virke veldig vanskelig å trist til tider da man havner i den situasjonen! At barnefar stikker av da man kanskje trenger han aller mest! Men da er det viktig å tenke på hva man faktisk har i vente eller har fått! All smerte, tårer, våken netter og slit er verdt det! For det å få den gaven ved å få et barn, et barn som bare er ditt, som vil følge deg resten av livet er en fantastisk gave. Jeg selv har hatt og har fremdeles tider som kan være tunge, men da jeg ser på den nydelige gutten jeg har fått så er jeg ikke i tvil! Jeg er en superheldig mamma:-) ... og i tilegg får jeg all kos og klemmer for meg selv! :)

    SvarSlett
  2. Du har så rett. Man må se hva man har og finne de positive sider ved det.For gutten din er du den viktigste personen i hele verden:)

    SvarSlett

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.