12.12.2009

Å være alenemor

Fant en artikkel på babyverden om det å være alenemamma.Synes den hadde mye felles med det jeg selv har forfattet på  http://mammanett.no/om_mammanett/bente_sykepleier_fra_amatheae
Greit å få med litt som andre fagfolk har skrevet også.
Les her

I dagens HA er jeg og tre mødre intervjuet.På fremsiden har de klart å skrive " ingen dans på roser" . Det føler jeg støtter opp om at det å være unge mor ikke er bra. Det sier egentlig litt om meningene der ute.Som jeg har påpekt før så oppmuntrer jeg ikke unge jenter til å bli gravide.Det beste er å være voksen nok, ha litt orden på livet og vite hvem man selv er før man setter barn til verden.Men det er ikke alltid at livet er etter teoriboka.
Noen ganger må man ta tøffe valg tidlig i livet, blant annet om man skal velge abort eller bli forelder. Uansett valg fortjener man respekt for valget sitt. Ingen andre kan vite hva som er best for deg.
Men er du veldig ung, eller føler deg usikker, kan det være greit å ta imot støtte og veiledning om du velger morsrollen.Du har tross alt påtatt deg et stort ansvar.
Helsestasjon, Jordmor m.f er der for å støtte deg. Er du alenemamma kan du i tillegg bruke Amathea.Der møter du mange flere som er alene med barn, både unge og godt voksne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.