23.09.2009

Sang for mor og barn

 Crib
Da jeg skrev om leggetid og "overnattingsgjester" i går, så tenkte jeg på Dirridam cdèn jeg fikk av Ruth Elisabeth Solberg. Hun er med i Frelsesarmeen og har laget flotte cdèr med masse herlig sang for barn.
Min favoritt er "Hverdag".

Hverdag ( T&M Lois Jacoby)
Når en morragretten unge slår seg vrang og rekker tunge,
og nekter å ta klær og støvler på
Når melkeglassa veltes, og geitostmaten eltes
mellom fingre som er klønete og små..

Så husk at denne dag skal du ta vare på.
 Den forsvinner mellom fingra dine nå.
Engang vil du savne slitet, da er det for sent å vite.
 Det er du som gjør din dag og tinning grå.

Når skrikinga og skrålet blir litt mer enn du kan tåle,
Og du kjefter på en glede og en lek.
Når du har glemt å leve midt i hverdagen og strevet
Og tålmodigheten din har satt en strek….

Du er kysten som de engang seiler fra.
Si meg – hvem er stor, og hvem er liten da?
Når fremtidshavet ligger som et speil,
så blås din medvind inn i deres seil.

Når lørda`n blir til sønda`, du ber en stille bønn da
om at unga ikke våkner klokka fem.
Men Vårherre kan`ke love at du skal kunne sove
når to små kommer inn med morraklem
(Du får kjøpt cdene på www.frelsesarmeen.no/dirridam)

Dette er en sang som minner oss på å ta vare på hverdagen med barna våre.Det vi ser på som mas og slit, kan bli  hjertevarme minner senere.Slik som mitt minne om " tre barn, tre bamser og en knallrød brannbil i senga"
eller når jeg er trøtt og samtidig  stresset pga Røde Kors vakter som skal bemannes, og de to minste forlanger at mamma synger Jeger Bom Bom og deretter forteller om Bukkene Bruse på en engasjert og levende måte :)

Ta en titt på linkene og lytt til sangene.

http://www.frelsesarmeen.no/dirridam/

http://www.frelsesarmeen.no/babysong









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.