12.01.2010

Hjemmedag med sykt barn

Da blir det en hjemmedag med en syk datter.Men slik er det innimellom. Vært mye av det like før jul og nå igjen, men men. Det har vel vært slik for flere av dere nå?
Hvordan takler dere det når barna er mye syke. Blir dere møtt med forståelse fra skole/arbeid?
Min venn og samarbeidspartner Line Konstali skal på Konferanse om Familievennlig arbeidsplass  hos  Barne og Likestillingsdepartementet   i dag:) Blir spennende å høre hva hun får ut av det.
Det er ikke alltid like gøy å skulle si at " jeg kan ikke jobbe i dag, har sykt barn". For den som er alene med småbarn så har man dobbelt med sykt barn dager, men det betyr ikke at det er enkelt å si fra. Har selv opplevd for noen år siden å bli uglesett og mistenkt for å bruke disse dagene så fort jeg hadde anledning. Vel, jeg brukte dem når en av ungene var dårlig og trengte mamma`n sin hjemme.Hvor godt fungerer en mamma på jobb om et barn skal ligge alene hjemme?
Nå skal jeg ta en kopp kaffe, få sendt resten av ulveflokken på skole /barnehage og se hva vi får gjort for den syke i dag. Blir vel litt tid til det de kalle husarbeid også.

1 kommentar:

  1. Hei!

    Ja jeg er spent på hvordan slike dager blir den dagen jeg skal begynne å arbeide. Jeg ser automatisk for meg at det ikke er så morsomt å si i fra om slike hjemmedager alltid. Men det ER jo slik at barn er syke innimellom, og da er jo hovedoppgaven vår å passe på dem - ikke jobben vår =)

    Fine ord du skrev om lykke-innlegget mitt! Jeg er enig med deg. Jeg kan også bli oppriktig lykkelig på andres vegne mange ganger. Hvis man har den egenskapen opplever man nok mye mer lykkefølelse enn dem som bare streber etter å gjøre seg selv lykkelig!
    Og denne uegoistiske lykken er nok også en viktig del av morslykken, tror du ikke? For noen få år siden ville ikke min drømmeformiddag ha vært å tusle rundt i boligområdet her med et akebrett, men ute på aketur med poden nå er jeg veldig lykkelig =)

    Ha en fin hjemmedag!

    SvarSlett

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.