14.07.2011

Noen ord på Mammanett igjen



Ja da har jeg blandet meg borti igjen ;)
 Neida...Jeg ble bedt om å si noen ord da Mammanett skulle skrive om samvær og hvordan praktisere det når foreldrene bor langt fra hverandre.

Det blir gjerne lange reiseveier for barna og de såkalte "vanlige samværsordninger" fungerer ikke alltid til det beste for barna.
Uansett hvordan samværet skal være så må man huske at det skal være til barnas beste.Samvær er ikke ment som avlastning for slitne foreldre, ei heller en fortjeneste foreldrene får i premie.Det er barnas rettigheter og behov det er snakk om.Derfor må det legges opp deretter.
Artikkelen på mammanett heter Avstansforeldre og forfattet av tobarnsMamma Karoline Stangenes :)
Flink du Karoline!

2 kommentarer:

  1. Hyggelig at du likte den, Bente! Hadde tenkt å sende deg link, men sola frista og det lå jo allerede link både fra MN og meg så jeg antok at du fant en av de! :p Håper å få putta inn litt fra en familieterapeut etterhvert også, men i ferietider er det ikke så lett å få uttalelser gitt...

    SvarSlett
  2. Det var en bra artikkel i allefall!
    Jeg skulle ønske jeg kunne være litt objektiv innimellom...
    Jeg har en stor tendens til å sette begge føttene midt uti salaten og trampe godt rundt oppi der til meningen med det jeg vil si forsvinner i en lite gjennomtenkt formulering...
    Men det er alltid godt ment da...

    SvarSlett

Takk for at DU at deler en kommentar/din mening her :)
Kommentarer som er direkte krenkende eller rasistiske blir ikke publisert.